Laatste dagen Griekenland en de overtocht naar Italie

1 oktober 2018 - Lazise, Italië

Onze laatste bezoek aan musea en opgravingen is aan Olympia, de oorsprong van de Olympische Spelen. Vanaf de camping lopen we in een kwartier naar de archeologische plek. Hier liggen over een groot oppervlak de resten van het Gymnasium, tempels, (zwem)baden en het stadion. Olympia is ontstaan in de 4e eeuw voor Christus, verwoest door een aardbeving in de 5e eeuw na Christus en daarna bedekt met slik van een overstroomde rivier. In 1875 is de Duitse archeoligische dienst begonnen met opgravingen. Vele beelden zijn nog redelijk ongeschonden en staan nu in de 2 musea in Olympia. Het nieuwe Olympia is een gezellig en druk dorp.

De laatste dagen brengen we door aan de westkust van de Peloponesos, waarna we de 28e richting Patras rijden, waar de ferry vertrekt naar Igoumenitsa en vervolgens Ancona. In Patras zien we hoe vluchtelingen proberen onder vrachtwagens te kruipen, ze worden ontdekt en ze worden van het haventerrein gestuurd.

Ondanks de voorspelde storm in Griekenland verloopt de reis naar Ancona rustig en zaterdagmiddag waren we om 15 uur weer in Italie. Na een nacht in  San Marino zijn we naar het Gardameer gereden. De weersvoorspellingen waren goed en we zijn 6 nachten gebleven op camping Le Palme. De camping lag aan het meer en het fietspad, we hebben met de fiets Peschiera, Garda, Lazise en Bardolina bezocht. De laatste 2 tussenstops zijn in Duitsland n.l. Wertach (1 nacht) en Sankt Goar (3 nachten). In Sankt Goar was het prachtig weer en hebben we nog lekker langs de Rijn gefietst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. J&E Bouma:
    2 oktober 2018
    Mooie laatste trip in Griekenland! Tot binnenkort,gr,Jeljer &Elly
  2. Jan Postma:
    2 oktober 2018
    Prachtig, geen storm, wat wil je nog meer en mooie foto's gemaakt. Nu nog even doorgaan met genieten van de rest van de reis. Gr en een fijn tijd.