Op weg naar Griekenland

29 augustus 2018 - Arsiè, Italië

19 augustus: We vertrekken om ca. 8 uur met mooi weer naar Duitsland. Het is niet druk op de weg en we komen om ca. 15 uur aan op de camping bii Wertheim Bettingen. De camping ligt aan de Main en wordt  veel gebruikt als doortrek camping. Wij blijven hier 2 nachten.

20 augustus: we worden wakker  met een strak blauwe hemel en het wordt net als gisteren weer zo'n 30 graden. Na de koffie fietsen we langs de Main  naar een dorp op zo'n 9 km, daar slaan we vers brood in. 's Middags fietsen we naar een groot outlet dorp, vergelijkbaar met Bataviastad, en naar een groot camper en  caravanbedrijf annex outdoorwinkel. Overdag passeren meerdere cruiseschepen de  camping.

21 augustus: vandaag trekken we weer verder, we mijden de snelweg en rijden langs de Main en Neckar naar Bad Saulgau. Hier vinden we een mooie plek op de camperplaats bij het kuurbad. Het is wederom een prachtige warme dag, we zitten tot bedtijd buiten in de korte broek.

22 augustus:  ook nu begint de dag weer met mooi weer, we rijden naar het Erwin Hymermuseum in Bad Waldsee. In een pracbtig gebouw staat een mooie verzameling oude caravans en campers, zowel eigenbouw als vele (nu nog bekende) merken. Voor de oude caravans staan oude auto's uit dezelfde jaren als de  caravans.Hierna gaan we bij de Bodensee de grens over naar Oostenrijk en daarna door Vorarlberg naar Landeck en naar de camping in Ried in Oberinntal. Onderweg bij Lech valt er een bui en zakt de temperatuur van 27 naar 17 graden. In Ried schijnt de zon weer en is het weer warm.

23 augustus: we steken de Reschenpas over naar Italie en rijden door een mooi dal naar Merano en daarna via de snelweg naar Trento, hierna binnendoor langs het meer van Caldonazzo naar het Corlomeer. Hier ligt aan het meer camping Gajole,een SVR camping geleid door 2 Italiaanse zussen.

24 en  25 augustus blijven we bij het Corlomeer, het is warm en af en toe is er een onweersbui. Als we op de fiets om boodschappen gaan (het blijft droog vlg. Hendrik "Paulusma") treffen we een dikke bui en worden  kletsnat.

26 augustus is het bewolkt en regent het af en toe, we rijden richting de Adriatische kust en dan via een kustweg langs Ravenna en Rimini naar San Marino. San Marino is een bergstaatje van ca. 60 km2 met zo'n 30000  inwoners. We staan er op een mooie terassencanmping.

27 augustus is het zonnig en zo'n 20 graden. Vlakbij de camping nemen we de bus, die ons  in 20 minuten (voor 1euro) naar de oude stad brengt.  De stad ligt boven op een rots en is omringd door een stadsmuur met meerdere torens. In de stad zijn er naast de oude gebouwen ook veel winkeltjes met vooral tassen, parfums en souvenirs.

28 augustus en vandaag (29 augustus) vermaken we ons op de camping en bij het zwembad met lezen en puzzelen, het is 27 graden en onbewolkt. Vanavond nog even een rugzakje in pakken voor aan boord en dan morgen richting Ancona. Hier gaat om 14 uur de boot naat Griekenland, waar we vrijdagmorgen   7 uur  Griekse tijd (= +1 uur) hopen aan te komen.

Gr. Hendrik en Wytske

1. Jan Postma:
    29 augustus 2018
    Hallo Hendrik en Wytske jullie treffen mooi weer. Behalve dan het buitje van de heer H Paulusma. Hij kan natuurlijk niet voor buiten Friesland voorspellen wat voor weer het wordt. Je moet er altijd op voorbereid zijn dat er regen van boven kan komen. Mooie foto's van de oude caravans en auto's. Morgen maar een behouden vaart en een goede aankomst in Griekenland.
  2. J&E Bouma:
    1 september 2018
    Erg leuk weer jullie blog te volgen,zijn alweer benieuwd naar de volgende,hele goede reisdagen,gr. Jeljer en Elly