Waterfall way, 3 nationale parken en de kust.

14 april 2019 - Kinka Beach, Queensland, Australië

De waterfall way doet zijn naam geen eer aan, de eerste waterval staat droog. Verderop zijn gelukkig de Lower en Higher Eberfalls wel te bewonderen via een mooi wandelpad. De weg komt uit bij Dorrigo, hier is een mooi nationaal park met een Skywalk op boomhoogte en een wandeling in subtropisch regenwoud. Na een overnachting in Dorrigo gaan we naar Springbrook Nationaal Park, dit park bevindt zich aan het eind van een steile weg, die niet open is voor  vrachtwagens of auto's met caravan. Er is een kleine camping bij het nationaal park met geen faciliteiten alleen enkele compost toiletten. Dicht bij de camping is een mooie waterval en er lopen/vliegen prachtige vogels. Onze bedoeling is om hier 2 nachten te blijven, maar de 1e avond om 20 uur, zitten we in het donker zonder 12 volt voor kraan en wc. De huishoud accu van de camper is te slecht om zonder stroomaansluiting te kamperen. We redden ons met het licht van een zaklamp en wat flessen water, maar blijven geen 2e nacht. Voor we de volgende dag vertrekken maken we eerst een wandeling van 2 uur langs de Purlingbrook falls en de Tanninaba falls. We doen dit gelukkig vroeg bij mooi weer, want eenmaal weer op de camping wordt het  mistig en begint het te regenen. Wij vertrekken naar een camping met stroom bij Gold Coast, een groter verschil met het nationale park is bijna niet mogelijk. Deze camping ligt bij zee temidden van wolkenkrabbers en een grote jachthaven. De volgende dag vertrekken we naar Noosa, de route gaat langs suikerriet velden, palm-en bananenbomen. We boeken een excursie naar de Noosa Everglades voor de volgende dag. Een bus haalt ons op bij de camping en brengt ons 25 km verder het nationale park in. Hier gaan we met een boot het natuurgebied in, we zien mooie planten, pelikanen en een visarend. Als we halverwege aanleggen bij een picknickplek voor een koffiestop, gooit onze gids een stukje koek naast de boot in het water en daar komen minstens 10 meervallen (Catfish), groot en klein op af. Hij probeert er 1 uit het water te scheppen, maar wordt gebeten door de meerval en laat snel los. Terug bij het startpunt krijgen we een lunch aan lange tafels en wordt er gezellig gekletst met Aussies van verschillende plaatsen en Fransen. Daar zien we ook onze eerste kangaroe, de volgende dag zien we  er nog 3. Na Noosa vervolgen wij onze route naar het noorden via de Pacific Coast Way, langs Macadamia notenbomen, ananas planten en suikerrietvelden. Het weer is prima, elke dag tussen 25 en 28 graden. Op de campings is het redelijk druk, want de paasvakanties zijn hier begonnen.

Tot de volgende keer,

Hendrik en Wytske

1. Menco en Ytje:
    14 april 2019
    Prachtig hoor. We genieten elke keer weer van de verhalen en mooie foto’s.
  2. Jan Postma:
    14 april 2019
    Hallo Hendrik en Wytske, alweer genieten van jullie mooie verhaal. Die camping was dus een echte natuurcamping. Ja, en als dan de stroom op is wordt het een probleempje. Dan maar meer terug naar de bewoonde wereld. Die gids was wel een beetje dom, een catfish, de naam zegt het al, een vinger geven, nemen ze de hele hand als het meezit. 😨 We genieten ook weer van jullie mooie foto's. De boom wasr Hendrik bij staat is een behoorlijke boo, zit aardig wat brandhout aan. Geniet nog maar van jullie mooie reis, de groeten van Jan.