De start van onze reis.

26 februari 2019 - Piha, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 23 februari zijn we met een uur vertraging, door een technische storing, vertrokken naar Hongkong. De vlucht duurde 11uur en verliep rustig. Na een wachttijd van 7 uur zijn we daarna in weer 11 uur doorgevlogen naar Auckland, waar we maandagmorgen half 8 plaatselijke tijd aan kwamen. De bagage was er gelukkig ook en bij de douane waren we snel klaar. Na een kopje koffie zijn we met het openbaar vervoer naar de bed en breadfast gegaan. De kamer was nog niet klaar, maar we konden er wel onze bagage stallen. We hebben daarna een mooie wandeling naar Mount Eden gemaakt, hier ligt een vulkanische krater. Dinsdagmorgen zijn we na een vroeg ontbijt met het openbaar vervoer naar de campingverhuurder gegaan. Na het zetten van enkele handtekeningen en nog wat uitleg konden we vertrekken (en nog even dag zeggen tegen mensen die we op Hongkong hadden getroffen). De eerste stop was een supermarkt voor zowel eten voor de eerste dagen als toiletartikelen, afwaskwast etc.

De eerste camping ligt bij zee zo'n 40 km van Auckland. Hier hebben we alles uitgepakt en opgeborgen. Het was heerlijk weer en de korte broek kon direct aan.

Aan het eind van de middag en bij zonsondergang hebben we lekker op het strand gewandeld.

1. Jan Postma:
    26 februari 2019
    Hallo Hendrik en Wytske, fijn dat de vluchten, hetzij met enige vertraging goed is verlopen. Het is wel een hele tijd vliegen. Ik kon de vluchten mooi volgen, maar nu volgen we jullie via deze blog. Geniet maar fijn daar met jullie mooie camperbus.
  2. J&E Bouma:
    26 februari 2019
    Het begin hoort goed,erg benieuwd naar het vervolg.Heel veel reisplezier! Jeljer en Elly
  3. Jellie Hoekstra:
    28 februari 2019
    Start klinkt goed, mooie camper, gek de schuifdeur aan delinkerkant. Veel plezier daar.