Bijna klaar voor de start

21 maart 2017 - Akkrum, Nederland

Na een voorbereiding van bijna anderhalf jaar zijn we bijna klaar voor de start. Eind 2015 zijn we begonnen met plannen maken voor een reis naar Amerika en Canada. In eerste instantie waren we van plan om met een huurcamper door noordwest Amerika en zuidwest Canada te gaan trekken. Surfend op internet ontdekten we echter de mogelijkheid  om dit met de eigen camper te doen, na het afwegen van de voor- en nadelen leek dit ons de beste optie. We kregen info van de firma Seabridge in Duitsland: zij konden de verscheping, verzekering etc. voor ons regelen en hadden hier ruime ervaring mee. In april 2016 hebben we een voorlichtingsweekend van deze firma in Zuid-Duitsland bezocht en daarna stond onze beslissing vast. De volgende stap was een route uitstippelen en de data vastleggen. We hebben een kaart van Amerika en Canada op tempex geplakt en hierop met spelden aangegeven waar we graag heen wilden. Toen dat gebeurd was (met behulp van boeken, info van kennissen etc), hebben we de route ingetekend en berekend dat we hiervoor ongeveer een half jaar nodig zullen hebben. Hierna konden we de verscheping, tickets en (met de hulp van Seabridge) alle paperassen nodig voor de invoer van de camper in Amerika gaan regelen. Volgens ons is dit nu allemaal geregeld en ook de camper is al onderweg naar Baltimore. Op 3 maart hebben we de camper naar Antwerpen gebracht en daar achtergelaten op een groot parkeerterrein bij de terminal, met de sleutel in het contact. Dit voelde best wel een beetje spannend, we waren dan ook blij dat we een kleine week later bericht kregen dat het schip, met onze camper, vertrokken was. Na een tussenstop in Hamburg en Liverpool is het schip nu onderweg naar de 1e tussenstop in Noord-Amerika (Halifax) en daarna naar Baltimore. Omstreeks 28 maart komt het schip aan in Baltimore, waar wij op 3 april de camper hopen op te halen in de haven. Tot zover onze voorbereidingen, het volgende verhaal hopen wij te versturen vanuit Baltimore/Washington.

1. Wim en Lammy:
    21 maart 2017
    Leuk en spannend man
  2. Hannes en Sjoerdtje:
    21 maart 2017
    Geweldig allemaal ! We wensen jullie een hele goede reis en heel veel plezier. Geniet ervan.
  3. J&E Bouma:
    22 maart 2017
    Leuk,Hendrik en Wytske om jullie zo te kunnen volgen!
  4. Menco en Ytje:
    22 maart 2017
    De camper is onderweg. Nu jullie nog. We blijven jullie volgen !!
  5. Jellie Hoekstra:
    25 maart 2017
    Nog één weekje!!
    Heel goede reis alvast en heel veel plezier.
  6. Francisca:
    29 maart 2017
    Leuk dat jullie een blog bijhouden!
  7. Silvia:
    5 april 2017
    Leuk om zo mee te kunnen lezen over uw belevenissen. We wachten vol interesse op het nieuwe verslag over Baltimore en de hereniging met de camper. En heel veel plezier gewenst natuurlijk het komende half jaar!
  8. Jan Postma:
    7 april 2017
    Geweldig deze blog, zo kunnen we jullie mooi blijven volgen op jullie reis.
  9. Silvia:
    10 april 2017
    10 april: van harte gefeliciteerd met uw verjaardag tante Wyts! En oom Hendrik natuurlijk ook een beetje.
  10. Wytske:
    10 april 2017