Baltimore, Washington en camper ophalen.

7 april 2017 - Millersville, Verenigde Staten

Op 2 april zijn we naar Baltimore gevlogen met een overstap op New York. In New York moesten we door de douane en de uitgebreide bagage controle, er stonden lange rijen en we vreesden dat we dit niet in 2 uur zouden halen. Dat viel ons echter mee, in ca. 1 uur waren we er door (incl. vingerafdrukken en foto) zonder moeilijke vragen en met een stempel voor 3 maanden toegang tot Amerika. Daarna met een bus naar een andere terminal en verder met een klein vliegtuig naar Baltimore. In Baltimore zijn we 4 ipv 1 nacht in hotels gebleven door vertraging van het schip. Gedurende deze dagen zijn we 2x naar Washington geweest. Op dag 1 hebben met een hop on hop off bus, alle bekende plekken bezocht zoals het Capitool, Witte Huis, militaire begraafplaats Arlington, Pentagon, 2e wereldoorlog memorial en het Martin Luther King memorial. Op de 2e dag hebben we het Air and Space museum en het National museum of the American Indian bezocht. Vooral het laatste maakte indruk om te zien hoeveel indianen vermoord, verplaatst en uitgehongerd zijn, zelfs tot in de jaren 70 van de vorige eeuw werden ze als 2e rangs burgers behandeld.
Vanmorgen waren we om 8.30 uur bij het kantoor van de verlader, hier moesten we wachten op een bevoegd persoon voor de haven. Deze ging met Hendrik naar de haven voor de import afhandeling, om ca. 11 uur was Hendrik terug met de camper. Tegelijk met ons werden er nog 6 campers opgehaald en vanmiddag nogmaals 7. De camper en onze spullen hadden de reis goed doorstaan. Hierna zijn we gelijk naar een tankstation gereden en daarna naar de Walmart voor gasflessen en boodschappen. Via een tussenstop bij AAA, waar we met de ANWB pas kaarten van de verschillende staten konden ophalen, zijn we naar de dichtst bijzijnde camping gereden. Hier hebben we al onze spullen uitgepakt, die gedurende de reis in de " garage" ( grote ruimte onder het bed, die van buiten goed afgesloten kan worden) waren opgeborgen.
Morgen gaat dan onze rondreis echt van start.

1. J&E Bouma:
    7 april 2017
    Het begin van jullie reis hoort goed,Washington is het bezoeken waard!gr.J. & E
  2. Hannes en Sjoerdtje:
    7 april 2017
    Nog maar net weg en al zoveel gezien. Klinkt veel belovend. Wat heerlijk om dan weer in je camper te zitten ! En waarom zou de douane moeilijk doen bij jullie. Zulke leuke en aardige mensen. Groetjes.
  3. Jan Postma:
    7 april 2017
    Harstikke mooi dat de camper er nu wel is. Maar die 4 dagen hebben jullie goed meegenomen lees ik wel. Nu maar genieten van de reis in jullie eigen camper.
  4. Hans en aukje hiemstra:
    7 april 2017
    hallo hendrik en wietske.
    nu kan jullie grote reis echt beginnen.een goede reis en genieten onderweg.
  5. Janke Nijborg-Westra:
    8 april 2017
    hoi,
    bedankt voor het eerste verhaal en de prachtige foto's
  6. Iepe:
    9 april 2017
    Hoi,leuk dat jullie reis nu ook is begonnen.Zitten momenteel in Carrabelle ( nabij Tallahassee,Florida ) Trekken langzaam zuidwaarts richting Miami.Vliegen 5 mei naar Costa Rica voor een verblijf van tien dagen .Daarna weer terug naar Miami,zodat we weer een visum voor drie maand krijgen. Weten niet hoe jullie reisschema eruit ziet,maar zou inderdaad leuk zijn elkaar onderweg te treffen.Wensen jullie een goede reis en hou ons op de hoogte van jullie route.Groetnis Iepe & Trijntsje
  7. Wytske:
    9 april 2017
    Hoi,

Wij gaan via Charleston naar de Smokey Mountains en daarna naar het westen, de grote parken, dan via west Canada weer terug naar het oosten om eind september in Halifax te eindigen.
  8. Menco en Ytje:
    10 april 2017
    Wytske, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van de reis en we zien weer uit naar het volgende verhaal.
  9. Silvia:
    10 april 2017
    Prachtig, indrukwekkend lijkt me het Indianenverhaal door de eeuwen heen, maar ook vreemd om uw foto's te zien van de plaatsen die wij alleen van de tv kennen. Net of we zo over uw schouder een beetje mee mogen gluren in een ver vreemd land:-). Een heel bijzondere reis met vast nog heel veel moois voor u (en dus ook ons) in petto!
  10. Wytske:
    Komt voor elkaar.