Via de oostkust naar het zuiden.

12 april 2017 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Vanaf Baltimore zijn we via Annapolis naar het grote schiereiland voor de kust gereden via de Baybridge. Hierna zijn we de kustweg gevolgd en in het zuiden via de Cheasapeak Baybridge weer naar het vaste land bij Norfolk. Deze laatste brug heeft onderweg 2 tunnels tbv de scheepvaart en is in totaal ca. 30 km. In dit deel van North Carolina kwamen de eerste engelse emigranten binnen en er zijn hier vele Engelse plaatsnamen (Norfolk, Cambridge,Newport). De volgende dag zijn we verder langs de kust gereden naar Morehead City. Hier zijn we 2 nachten gebleven, de 2e dag hebben we een toeristische weg gevolgd langs de mooie plaats Beaufort.

De volgende stop is Charleston, een oude stad in South Carolina bekend om:

- de start van de burgeroorlog

- slavenhandel

- stranden

en vorig jaar de rassenrellen nadat de politie een kleurling doodschoot.

Het oude deel bestaat nog uit straten met kinderkopjes.

We konden met de camper in de parkeergarage bij het mooie bezoekerscentrum in een oud pand. Na de binnenstad bekeken te hebben, zijn we naar een klein museum in de oude slavenmarkthal geweest. Daarna naar de markt en de kust, waar de Yorktown een oud vliegdekschip ligt.

's Middags zijn we zo'n 25 km buiten de stad naar een plantage uit 1676 geweest. Vroeger werd hier rijst verbouwd door de slaven en nu is het grote landgoed een fraai park aan een rivier. In het park zijn de vele bomen behangen met Spaans mos (lijkt op tillandsia).

Vanaf morgen verlaten we de kust en gaan 2 dagen naar de bergen in de Great Smoky Mountains, om daarna richting het westen te reizen.

1. Hannes en Sjoerdtje:
    12 april 2017
    Wij kunnen op deze manier ook nog wat leren. Mooie foto`s en mooie natuur. Hendrik, ook graag een foto van Wytske !
  2. J&E Bouma:
    Prachtig duidelijk verslag!
  3. Gerben en Tiny:
    12 april 2017
    Een hele belevenis en een mooi avontuur, verder wensen wij jullie een mooie reis. Wytske ook nog gefeliciteerd en nog vele camper jaren
  4. Iepe:
    12 april 2017
    Jullie hebben de smaak al goed te pakken,leuk verslag en mooie foto's.Groeten vanuit Clearwater;is hier nog erger dan in Myrtle Beach kost $20.00 om te parkeren bij het strand.