Great Smoky Mountains, Nashville en Memphis

16 april 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vanaf Charleston zijn we via de interstate naar Asheville gereden en daar hebben we de Blue Ridge Park Way naar de Great Smoky Mountains genomen. We hebben net voor het nationale park op een mooie camping aan een beek overnacht. De volgende dag zijn we via Cherokee naar het park gereden. In Cherokee is een nagebouwd Indianen dorp, dit ging jammer genoeg pas in mei open. Bij het visitors Centrum in het park was een oude bergboerderij te bezichtigen. Hierna zijn we het park doorgereden en hebben bij de Clingmans Dome een korte maar steile wandeling gemaakt. Op de lage delen van het park waren de bomen al groen, in de hogere delen waren de bomen nog kaal en was er nog een klein beetje sneeuw. We hebben geen wild gezien in het park. De overgang van park naar het eerst volgende dorp was erg groot, we reden gelijk een kermis/pretpark in. Het bleek dat Dolly Parton hier twee pretparken had aangelegd. Onze camping lag gelukkig een paar kilometer verder. De volgende dag zijn we naar het centrum van Nashville gereden, de country stad van de VS. Overal was live muziek in de restaurants en cafe's en er waren vele winkels met laarzen en hoeden. Zeer gezellig.

De volgende stop was Memphis, ook hier in het centrum allemaal muziek. Nu rock muziek ipv country. Na het bezoek aan het centrum en een wandeling langs de Mississippi zijn we naar de camping bij Graceland (het woonhuis van Elvis Presley) gereden.

Vandaag hebben we Graceland bezocht. Na een introductiefilm, mbv een audiotour door het landhuis en langs het graf. Hierna door de verschillende musea: de auto's en motoren, de pakken, de gouden platen en de geschiedenis van country naar rockmuziek.

De komende dagen trekken we verder westwaarts richting de grote nationale parken.

Groetjes aan alle bekenden.

1. Jan Postma:
    17 april 2017
    Hartstikke mooie foto's en een verhaal erbij dat doet je meebeleven. Jullie zien zo wel wat van de wereld. Veel plezier.
  2. Hans en aukje hiemstra:
    17 april 2017
    Hendrik en Wietske. Wat geweldige belevenissen en wat zien jullie wat van de wereld. Geniet ervan. Maar weer een goed vervolg van jullie grote reis. Groetjes van ons. Hans en Aukje
  3. Wim en Lammy:
    Geweldig, mooie reis
    Geniet ervan . Wij genieten van het zonnetje aan het Gardameer
  4. Hannes en Sjoerdtje:
    17 april 2017
    Wat een indrukken ! Gelukkig dat er foto`s zijn. Anders raken die hoofden wel heel vol. Mooi om mee te genieten. Tot de volgende reisblog. Prachtig ! !
  5. Iepe:
    22 april 2017
    Jullie vliegen er doorheen ,bedankt voor de mooie foto's. Nashville en Memphis doet herinneringen herleven.Hebben zelf momenteel problemen met de koppeling.Staan bij een garage in Miami in afwachting van onderdelen.Jullie een goede reis verder.
  6. Silvia:
    3 mei 2017
    Wauw, een kijkje in Graceland! Wat leuk zeg, 'k heb altijd al eens willen zien hoe het daar is aan de binnenkant en tadaaaa.
    De kaarten voor Erik en Ymkje zijn aangekomen, ze zijn er hartstikke blij mee een kaart van hun oom en tante uit het verre Amerika te hebben ontvangen. Een schot in de roos dus! Bedankt voor de kaarten én de mooie foto's van Elvis' Graceland.