De Rocky Mountains

31 mei 2017 - Douglas, Wyoming, Verenigde Staten

Vanuit Silt, waar we mooi weer hebben, brengen we een bezoekje aan de bekende wintersportplaatsen Aspen en Vail. In beide plaatsen ligt nog sneeuw en is het rustig.

Nabij Silt ligt het Riffle Falls state park, dit is een klein parkje met 3 mooie watervallen naast elkaar. Je kunt een mooie wandeling boven de watervallen langs en naar een paar kleine grotten maken.

Zaterdag zijn we uit Silt vertrokken via snelweg 70 richting Denver, deze snelweg ligt hoog en onderweg gaat de regen over in sneeuw. Als we een pas passeren en een tunnel ingaan is het allemaal sneeuw om ons heen. Onderweg gaan we nog even langs bij het museum en graf van Buffalo Bill ( een buffel jager, die beroemd werd door zijn Wild West shows). In Denver is de sneeuw weer overgegaan in regen en wordt het later op de dag droog. Zondag zijn  we naar het Rocky Mountain national park gereden, in dit park liggen bergen tot meer dan 4000m boven zeeniveau. Overal om je heen zie je prachtig besneeuwde bergtoppen. In het park zien we prairiehondjes, herten en eekhoorns. Onze camping ligt op ca. 2500 meter en 's avonds koelt het snel af, toch is de camping vol ivm Memorial Day. Iedere kampeerplek heeft een vuurring en 's avonds brandt op bijna elke plek het houtvuur, vooral de tentkampeerders proberen zo nog een beetje warm te blijven.

De volgende dag maken we een paar wandelingen in het park, waarvan 1 rond het Bearlake in de sneeuw en kijken nog even bij het bezoekers centrum.

Vandaag hebben we de Rockies (voorlopig) verlaten en zijn naar het noorden gereden.

Het is de bedoeling om morgen naar het custer state park te rijden, daar blijven we een paar dagen om  daarna  richting Yellowstone en Grand Teton te gaan.