Vancouver, Okanagan Vallei en Jasper.

31 juli 2017 - Jasper, Canada

In Vancouver zijn we op de eerste dag naar 2 parken, Capilano Suspension Bridge Park en het Stanley park, geweest.

In het Capilano Suspension Bridge park is een hangbrug met een lengte van 150 meter en een hoogte van 70 meter over een rivierdal. Aan de overzijde is een boomtop pad en een rotspad aangelegd, je loopt langs de boomtoppen in het regenwoud en langs de rotsen op houtenbruggen/paden. Het is een druk bezocht park en er staat een wachtrij voor de brug. Het park is in het noorden van Vancouver en je gaat er met de Seabus over water heen.

Het Stanley park is een echt stadspark, je kunt er fietsen, wandelen en er zijn speeltuinen en een rozentuin. Er staan 8 totempalen, er is een vuurtoren en een aquarium. De wandeling naar de vuurtoren is ca. 2 km en loopt geheel langs het water.

De tweede dag zijn we eerst naar de haven geweest, hier lagen 2 grote cruise schepen. Daarna zijn we het centrum ingegaan en de stoomklok en China Town bekeken. Het was een bewolkte dag, maar we zijn toch naar de Vancouver Overlook geweest. Hier ga je met een lift naar de 50e verdieping en heb je een mooi uitzicht op de stad. Bij helder weer zie je ook de besneeuwde bergen en de zee, maar daar was het nu te bewolkt voor.

Vanuit Vancouver gaan we naar Vernon in de Okanagan vallei. Dit is een gebied met prachtige meren en boomgaarden met perziken, appels en abrikozen.

Het is er rond de 30 graden en als we aan het strand van het Kalamalka Lake zijn, een meer omringd met bergen, lijkt het of je in Italië aan het Gardameer bent. Dat hadden we niet verwacht in Canada.

Na 3 dagen in de vallei gaan  naar Jasper Nationaal Park.

Voordat we in Jasper aankomen rijden we al door een mooi berggebied, het Mount Robson Provincial park. In Jasper gaan we naar het Maligne Lake, dit meer staat bekend om zijn mooie ligging en blauw/groene kleur. Wij treffen het niet, het is in dit gebied nog behoorlijk grijs van de rook en ook het water is normaal van kleur. Toch is het hier prachtig. Het dorp Jasper is een dorp met veel souvenirwinkeltjes, restaurants etc., het is er gezellig druk.

In Jasper gaan we met een gondel omhoog, waar we een (steile!) wandeling maken naar een bergtop.

Alhoewel we nu in de bergen zitten, blijft de temperatuur zo'n 30 graden. Onze camping ligt in het bos en daar zijn met dit weer veel bijtgrage beestjes. We zijn blij met onze pas gekochte muskietentent.

Na Jasper gaat de route langs de Icefield parkway, daarover meer in het volgende blog.

Groetjes,

Hendrik en Wytske

1. Jan Postma:
    1 augustus 2017
    Ha, Hendrik en Wytske, alweer een mooi verhaal om te lezen over de mooie belevenissen. Jammer van die brand, dan wordt alles anders. Dat jullie blij zijn met de muskietentent te begrijpen, je laat je niet bij het leven opeten natuurlijk. Nog een fijne vakantie en mooie belevenissen toegewenst.
  2. Hannes en Sjoerdtje:
    1 augustus 2017
    Ja, wat moeten wij er nog aan toevoegen. Leuk bootje daar. Die zie ik hier niet varen in het PM Kanaal. De camper doet het ook nog goed ? Maakt heel wat kilometers. Winters een goeie stalling zeker. Tot de volgende keer !
  3. Francisca:
    8 augustus 2017
    Bekende plekken allemaal! Wie weet ook dezelfde campings. Icefield parkway was indrukwekkend.
    Veel plezier!
  4. Iepe:
    9 augustus 2017
    Weer veel spannende belevenissen en mooi fotoverslag.
    Zijn nu net weer in Canada en gaan komrnd weekend 10-13 augustus naar de Pow Wow in de buurt van Gleichen-Arrowwood aan de 547.
    Siksika Nation Fair 2017.